قالب پرشین بلاگ

sport science

sport science
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان sport science و آدرس sport.science.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





اضافه وزن و چاقی

   برخی منابع تغذیه ((اضافه وزن)) را نقطه درصدی بالای 85 در مقادیر BMI یا شاخص توده بدنی(Body Mass Index) تعریف کرده اند. BMIاز فرمول زیر بدست می آید:

مجذور قد به متربر   ÷وزن بدن  به کیلو گرم    BMI =

مقادیر با این تعریف، هنگامی که توده بدنی مردان بیشتر از 27/8 و زنان بیشتر از  27/3باشد دچار اضافه وزن شده اند.

   تعاریف دیگری هم برای اضافه وزن ذکر شده است که به عنوان مثال در یکی از آنهاچنانچه وزن شخص ده درصد بیشتر از وزن استاندارد باشد دچار اضافه وزن می باشد. تحقیقات نشان می دهند که انرژی دریافتی افرادی که دچار اضافه وزن شده اند ،بیشتر از انرژی مصرفی آنها است که در این صورت عدم تعادل انرژی به وجود می آید. میزان فعالیت بدنی سنین بالای 20 سال و ومیزان ارتباط آن با تندرستی افراد در 2000 نفر که هر کدام دارای فعالیت های بدنی مختلف بودند،بررسی شده که نتایج آن نشان داد  افرادی که در فعالیت بدنی به صورت کم یا اصلا شرکت نمی کردند عدم داشتن فعالیت بدنی کافی به عنوان مهمترین عامل شیوع اضافه وزن به حساب می آید. چاقی نتیجه زیاد شدن چربی بدن است. و اگر میزان چربی بدن شخص بیشتر از 20 درصد وزن مطلوب او باشد به عنوان فرد چاق محسوب می شود . گاهی اوقات چاقی به اضافه وزن شدید اطلاق می گردد.

   اضافه وزن شدید در مردان هنگامی است که BMI آنها بیشر از نقطه درصدی 95 ویا به عبارتی بیشتر از 1/31 و در زنان بیشتر از 3/32 باشد.

چاقی همچنین در قالب در صد چربی بدن هم تعریف شده است واگر 5 درصد به میانگین درصد چربی بدن  در یک گروه سنی اضافه شود حد پایین چاقی به دست می آید. بنابر این حد پایین چاقی برای مردان جوان باید 20 درصد چربی بدن ودر زنان جوان ومردان مسن 30 درصد چربی بدن و در زنان مسن 37 درصد چربی بدن در نظر گرفته شود.


 

 

عینک ریبن

 

 

پنج نکته مهم برای موفقیت در کاهش وزن

۱- وعده های غذایی منظمی داشته باشید، یعنی سر ساعت معین غذا بخورید و سه وعده غذایی اصلی و سه میان وعده مصرف کنید. افرادی که وعده های غذایی منظمی دارند، کالری کمتری نسبت به افرادی که وعده های غذایی نامنظم دارند، دریافت می کنند.

۲- برای غذا خوردن از بشقاب استفاده کنید، بنشینید و در کمال آرامش از غذا خوردن لذت ببرید. حجم غذای مصرفی افرادی که به این شکل غذا می خورند، نسبت به افرادی که با عجله و مستقیما از ظرف اصلی غذا، غذایشان را می خورند، به میزان ۴۳ درصد کمتر است.

۳- حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط در طی روز داشته باشید. البته باید آن را به تدریج به ۶۰ دقیقه در روز برسانید.

۴- میزان غذایی که مصرف می کنید و نوع غذایی که می خورید، دو مقوله ی جدا از هم هستند. به میزان متعادل غذا بخورید (یعنی حتی در مصرف یک ماده غذایی مفید، زیاده روی نکنید) و بیشتر غذاهای غنی از فیبر (مانند سبزی ها، میوه ها، غلات کامل ) و دارای پروتئین کافی و کم چرب را مصرف کنید. این شیوه غذا خوردن باعث ایجاد احساس سیری در شما می شود.

۵- نگاه مثبتی داشته باشید و به نکات خوب فکر کنید. به جای اینکه مدام به ترازو و وزن کردن خودتان، فکر کنید، بیشتر به فوایدی که یک الگوی زندگی سالم می تواند برای شما به ارمغان آورد، بیندیشید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:اضافه وزن و چاقی,BMI,نمایه توده بدن, ] [ 7:55 ] [ mostafa.ebrapimpour ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 8
بازدید کل : 1838
تعداد مطالب : 9
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

javahermarket



قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

download

چت

قالب بلاگ اسکای

قالب وبلاگ

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

فروشگاه اينترنتي ايران آرنا